08 Julai 2017

Kelainan Di NY Steak Shack



Aku ni bukannya penggemar makanan barat sangat. Cuma bila betul-betul teringin, baru aku akan cari makanan ala barat. Selalunya makanan ala barat yang aku cari cuma Chicken Chop, Steak, Spagheeti atau pasta dan jugak Fish and Chips. Itu ja la menu favorite aku.

Baru ni, aku ke NY Steak Shack di Sunway Velocity di Jalan Peel. Sebuah shopping mall baru aku rasa sebab aku tak pernah dengar nama mall ni. Hehehe.. Lagipun, masa aku sampai dekat mall ni, orang pun tak ramai walaupun dah lepas waktu kerja.

Apa yang menarik dekat NY Steak Shack ni, menu makanan barat yang dijual dekat restoran ni di fusion kan dengan makanan Korea. Jadi, aku dapat rasa makanan dua dalam satu. Makanan barat dan juga Korea dalam satu hidangan. Jadi, nama menu-menu yang diperkenalkan ni NY Steak Shack Daebak Meals. Nampak tak, dekat nama menu-menu pun dah campur western dan Korea.

Jadi, satu persatu menu yang dipromosikan dibawa keluar satu persatu. Banyak jenis makanan sebenarnya yang dibawak keluar untuk aku rasa, jadi rambang mata nak cuba mana satu. Disebabkan nak rasa semua, jadi aku ambil makanan tu serba sikit. Kalau tak, macam mana aku nak bagi komen kan? Meh aku cerita satu persatu menu yang diperkenalkan.



Menu pertama ialah K-Runch Wing yang mana ayam ni korang boleh pilih sama asa nak yang berperisa bulgogi, kimchi ataupun campur. Nyum-nyum.. Dah jadi satu makanan kegemaran aku kalau aku ke sini. Ayam yang kuning-kuning tu rasanya lebih kurang macam rasa ayam yang disalut lemon dan madu. Ada rasa masam manis. Yang sebelah tu pulak ada rasa pedas-pedas sikit. Jadi, ada kombinasi yang baik dalam satu pinggan. Lala tu pulak , rasa masam pedas.



Ni pun jadi favorite aku, Sizzling Bulgogi Ribeye Steak. Daging steak tu memang lembut gila dan kalau makan masa panas, memang umphh la. Dihidangkan dengan nasi, sos bulgogi dan kimchi. Walaupun aku rasa bukan 100 peratus kimchi original (plus aku pun tak pernah makan kimchi original, cuma dari cerita orang ja) macam makanan Korea yang korang selalu tengok dekat drama tu, tapi masih sedap kalau makan dengan nasi, steak dan sos bulgogi tu. Rasa kimchi tu masam-masam pedas. Jadi yang lidah Melayu tu, boleh cuba.



Bagi penggemar pasta atau spaghetti, korang boleh cuba Kimchi Pasta ni. Tak ada rasa pelik tapi seriously sedap. Aku recommend yang ini kalau penggemar spaghetti atau pasta. Portion dia pun banyak dan pasti akan buat korang kenyang gila. Isi ayam pun banyak.. Aduhhh, aku dah terbayang dah kesedapan pasta ni. Nak kena repeat pergi sini.



Country Gogi Burger!!! Aku recommend jugak yang ini. Patty yang korang boleh pilih sama ada ayam, daging atau kambingyang tebal dan lembut gila. Aku rasa korang takkan muak makan patty ni sebab tak bertepung sangat macam patty-patty burger lain. Sesuai untuk bebudak jugak, tapi portion dia besar la untuk bebudak. Ada dua jenis sos, bulgogi mayo atau Kimchi mayo. Tapi aku cadangkan korang pilih bulgogi mayo tu. Sebab lebih sedap makan dengan burger dan lebih creamy gittew... Kiranya, sos dalam bekas tu habis aku makan, licin...hehehe... Lepas tu, roti burger tu sangat sedap dan lembut. Katanya itu bukan roti burger yang biasa, tapi special bun yang ditempah khas. Lembut macam donut walaupun bila dah sejuk.


menu atas ni adalah menu terakhir yang aku cuba, K-bibimbap set. Sebelah nasi tu macam daging cincang (korang boleh pilih sama ada ayam, daging atau kambing) goreng dan siput lala. Ada sos dan juga kimchi. Boleh tahan jugak hidangan ni. Confirm berbaloi kalau korang cuba.





NY Steak Shack ni dekat Sunway Velocity je ke? Eihhh..korang jangan risau, NY Steak Shack ni dah ada 8 cawangan di beberapa mall yang terkenal dekat Kuala Lumpur dan Selangor. Cawangan dorang ada di Mid Valley, Sunway Velocity, KL SOGO, Sunway Pyramid, 1Utama, Subang Parade, AEON Shah Alam dan IOI City Mall Putrajaya.

Harga? Bagi aku tak mahal pun harga kat sini untuk golongan yang bekerja. Masih mampu bayar lagi. Kalau rasa mahal, korang boleh datang sebulan sekali. Tapi aku pasti korang akan kerap datang sebab makanan dia sedap gila.

Korang boleh layari Facebook, Twitter dan Instagram NY Steak Shack dekat link yang aku bagi tu. Atau kalau nak tempah, boleh telefon 037957 1118 atau 013 5118462.

7 ulasan:

Sal berkata...

Kenapa macam best je ni..hehehe..part harga tu yg buat tertarik nak terjah..

Fareez Sukim berkata...

wahh mcm best...nanti nak try yg kat Aoen s.alam..ahha itu je yg dekat

saidila abdul rahman berkata...

oooo rasanya pernah nampak kat ioi putrajaya tapi tak pernah cuba ...next time nak cuba makanan yang dicadangkan....tqqqq fir info

anaZarin Channel berkata...

Selalu nampak kat sunway pyramid..tapi nak cuba tu yang buat tak berani sangat..hahaha, takut harga keras

Obat Kista berkata...

update terus gan artikelnya.
di tunggu kunjungan baliknya gan.
http://obatkista1.com

IQ = Izyan Balqis berkata...

IQ dah dua kali pergi Sunway Velocity Mall, tapi tak pernah try NY Steak Shack ni, macam menarik je. daging jenis ribeye memang lembut! memang sedap untuk dimakan

Toko Umpan & Essen Oplosan berkata...

Mantap dah artikelnya kawan..
www.tokoumpan.com

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...