23 Jun 2017

'Saiz Kau Tak Ada Kat Sini'



Baru ni aku ke Jalan Tunku Abdul Rahman atau lebih dikenali sebagai Jalan TAR untuk cari baju raya. Sebenarnya aku dah beli sepasang, tapi seluarnya sendat, hahaha..aku tak cuba pakai seluar tu masa beli..hehehe..jadi terpaksa beli sepasang lagi. Yang aku beli awal tu, pakai baju je la nanti.

Bila aku ke Jalan TAR, aku tak masuk ke mall area situ sebab harga yang aku rasa mungkin mahal, aku nak cuba beli dari penjual-penjual yang kat luar tu. Mana la tahu ada yang murah kan. Lagi pun, selalunya yang penjual kecil-kecilan ni lagi banyak design yang cantik-cantik.

Tapi sayangnya... Setiap khemah jualan yang aku masuk untuk usha-usha, penjualnya tak berapa melayan aku dan kadang ignore terus aku ni walaupun kedai tu tak ada orang masuk. Mungkin sebab tengok aku ni 'sihat' jadi malas nak melayan. Bagi aku, kalau tak ada saiz aku pun, layan je la kan. Dan kalau aku tanya ada saiz ke tak, buat-buatlah cari, lepas tu cakap tak ada. Senang kan? Terasa macam aku ni di diskriminasi pulak oleh penjual. Hahahaha. Yang kurus dan hensem, elok pulak dorang layan. Adoiyaiii...ke sebab dorang tengok aku macam tak ada duit? Ke sebab aku pergi sorang?

Penjual tu memang la tak cakap depan-depan tapi dari gaya mereka, macam aku dapat simpulkan 'buat apa kau masuk sini, saiz kau tak ada kat sini'... hahahaha...aku je la yang rasa macam tu... jadi bila jadi macam ni, aku akan selerakkan pakaian. Contohnya, baju Melayu aku letak kat bahagian jubah dan sebaliknya. Lepas tu aku akan melangkah keluar dengan lagaknya...hahaha...

Yang melayan aku cuma kedai yang tak menjual pakaian. Contohnya macam yang jual sampin dan songkok. Itu elok je layan. Tapi tak semua penjual macam tu. Mungkin kedai yang aku pergi tu penjual dia penat. Ya la..buka dari pagi sampai tengah malam. Memang la penat. Atau mungkin jugak dorang nak bagi peluang kepada pelanggan untuk mencari sendiri baju yang pelanggan tu nak. Tak payah nak ikut belakang yang akan buatkan pelanggan tu rimas. Hahaha...

Tapi akhirnya dapat jugak aku satu set baju Melayu. Dan seluarnya tak sendat...ngam elok pakai... Hehehehee...

5 ulasan:

Siti Yang Menaip berkata...

takpe takpe yang penting dapat beraya hehe..
selamat hari raya =)

Tanpa Nama berkata...

ok done baca! hihi.selamat hri raya...

Nurul Shahira berkata...

Yg penting dah dapat set baju raya baru lagi. Hehe. Selamat Hari Raya :)

Tanpa Nama berkata...

Weii napa x cakap ada satu kedai saiz besar kat situ....die jual saiz abam...

anaZarin Channel berkata...

Tak apa..yang rugi dieorang sebab hilang seorang customer. Yang bertuah adalah insan bernama Fir sebab ada dua pasang baju..hehehe

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...