21 Jun 2017

Aku Alami Insomnia?

Google
Korang pernah rasa tak yang korang susah nak tidur malam walaupun mental dan fizikal korang letih gila? Aku tengah alaminya sekarang. Bukan semalam dua ni, tapi dah tiga empat hari. Nak kata banyak fikir, aku macam biasa, sebelum tidur, memang suka berangan benda yang merapu sampai la aku tertidur.

Takpun, aku layan mata aku sampai penat sampai la tertidur. Tapi aku dah buat benda yang selalu aku buat, tak jugak boleh tidur. Macam-macam gaya dah aku buat, pusing sana, pusing sini. Tetap jugak mata aku ni segar ja. Macam baru lepas mandi. Adoyai...

Malam tadi lagi best, lepas berbuka dekat luar dengan kawan-kawan akum balik tu kononnya nak mandi terus tidur la. Rupanya tak jugak, puas aku pusing ke sana sini. Tak boleh jugak tidur. Kalau masa tengah mamai nak tertidur tu, tiba-tiba boleh tersedar and terus cerah bijik mata. Kau rasa?? Selalunya dalam pukul 1 atau dua pagi aku dah tertidur dah, tapi malam tadi, sampai pukul 3.30 pagi mata aku dok celik lagi. Akhirnya, aku keluar pergi kedai mamak sorang-sorang. Sahur terus. Hahahaha... balik tu entah la macam mana aku boleh tertidur.

Orang cakap kalau tak boleh tidur ni, sebab banyak fikir. Tapi aku tak tahu la aku fikir apa. Aku berangan macam biasa je. Tak ada la nak fikir apa pun. Kalau dulu ye la, memang ada aku fikir satu dua benda sampai aku jadi letih gila. Tapi sekarang ni, takde pun aku fikir. Adeihhh... tension aku macam ni. Tapi terfikir pulak aku, adakah aku alami insomnia sekarang ni?

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...