28 Mei 2017

Semua Rasa Tak Cukup

Pernah tak ada masanya apa yang korang ada sekarang ni tak cukup? Tak pernah? Jangan nak menipu la. Mesti pernah terlintas walaupun sekali apa yang korang ada, macam tak cukup je. Tambah lagi bila tengok orang lain ada benda yang korang inginkan. Kenapa jadi macam tu?

Nafsu dan akal manusia memang tak pernah puas dengan apa yang kita miliki walaupun apa yang kita ada tu, sebenarnya dah melebihi dari apa yang sepatutnya kita ada. Mungkin kita tak sedar tentang perkara tu. Kita cuma akan sedar bila ianya bukan lagi milik kita. Masa tu la baru kita rasa bersyukur.

Media sosial sekarang yang kita guna sekarang ni pun salah satu sebab kenapa kita rasa apa yang kita miliki sekarang ni tak mencukupi untuk kita. Ya lah, bila buka Facebook, Instagram, Twitter semuanya ada benda yang kita inginkan. Itu yang jadikan kita rasa yang diri kita ni masih tak puas dengan apa yang kita miliki.

Bersyukurlah apa yang kita ada. Kalau nak ikutkan nafsu, sampai bila-bila pun kita tak akan puas. Ada orang inginkan apa yang kita miliki. Jadi bersyukurlah dengan apa adanya..
posted from Bloggeroid

3 ulasan:

I am LZ berkata...

Betul tu..
Kalau suka membandingkan kekurangan diri dari segi material memang akan rasa sentiasa tak cukup.. Kena ukur baju badan sendiri..

Radhia Razali berkata...

betul..lepas tu, bila cash tak cukup mulalah guna kad kredit... yang paling worst apply personal loan..hanya untuk memenuhi keinginan..

Radhia Razali berkata...

Tapi memang tak dinafikan media sosial menyebabkan saya sentiasa ada keinginan yang tak henti-henti..padahal bukan keperluan pun...Hope tak terjerumus dengan hutang keliling pinggang

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...