24 Mei 2017

Jangan Rasa Diri Tu Hebat Sangat !

Pernah tak korang rasa diri korang tu hebat sangat dalam bermacam benda yang korang buat seharian? Kalau ada, buang-buangkanlah sikap yang takkan bawa ke mana tu. Sikap yang macam tu bukannya akan buatkan orang kagum dengan diri korang, sebaliknya akan buatkan orang menyampah dengan sikap meninggi diri.

Aku pun pernah pada satu ketika merasakan aku la yang paling hebat antara aku dengan kawan-kawan aku. Kiranya akulah champion dalam kalangan kami semua.. Tapi sayang, bila masa berlalu, aku rasa aku tewas dikalangan mereka.

Ataupun, korang akan rasa diri korang tu tak hebat atau bahasa lainnya adalah 'looser' adalah bila korang jumpa orang lain yang sememangnya hebat. Masa tu baru kau akan rasa apa yang kau 'sembang kencang' selama ni adalah satu perkara yang bodoh.

Sebab tu, bila dah jadi dekat aku, aku rasa tak perlu kot nak rasa diri tu hebat sangat. Bagi aku, tak salah nak rasa diri tu hebat, cuma tak perlu dicanang satu dunia...cukup untuk diri sendiri ja...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...