01 April 2017

Shellout Di Shell A Bration, Ipoh


Malam terakhir aku di Ipoh diraikan dengan makan shell-out dengan kawan-kawan sekolah aku yang ada di Ipoh ni di Shell A Bration, Bercham. Mulanya tak tahu nak ke mana, tapi atas cadangan sorang kawan aku, maka bergeraklah ke sini.


Nak cari kedai ni tak susah, korang boleh Google je Shell A Bration dan ikut maps yang diberikan. Parking pun senang, servis pun cepat walaupun masa aku datang agak ramai orang. Pekerja pun ramah dan bagi korang yang baru pertama kali ke sini, jangan risau, pekerja tu akan cadangkan makanan untuk korang.

Satu set shell out didatangkan dengan ketam, sotong, udang, lala, dan scallops dan dua nasi. Ada dua jenis masakan shell out iaitu masak cili dan masak lemak cili padi. Tapi masa aku pergi tu, masak lemak cili padi habis. Mungkin itu top kot kat situ memandangkan aku pergi pukul 9. Masih awal sebenarnya.


Harga untuk masak cili adalah RM35 manakala untuk masak lemak cili padi RM38.

Bagi aku, kuahnya sedap, tetapi kurang pedas. Kureng mengancam sikit la bagi orang yang makan pedas macam aku ni. Tapi aku tetap berpuas hati dengan kuah yang pekat tu.

Kalau korang tak nak bershell-out pun takpa. Ada western dan goreng-goreng jugak. Hehehhe.... Jadi selamat mencuba kalau korang nak makan shellout. Insya Allah puas hati...

1 ulasan:

Nabila Syifa berkata...

wah sedap nampak makanan

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...