24 April 2017

Aku Juga Berubah



Masa itu terus berjalan, tidak menunggu sesiapa. Terus berdetik tanpa ada yang dapat menghalang. Sebab itu kita perlu terus melangkah. Jangan terlalu lama berada di sesuatu tempat. Melangkahlah. Tempuhilah apa sahaja halangan yang mendatang.

Aku sendiri pun kadang-kadang takut untuk melangkah ke hadapan. Takut untuk menghadapi apa kemungkinan yang mungkin terjadi. Tapi kalau aku takut, sapai bila aku harus kekal berada di satu-satu kedudukan. Mahu atau tidak, aku tetap perlu terus melangkah.

Nasihat aku, jangan takut untuk melangkah. Mungkin pada mulanya kau takut untuk melangkah. Takut dengan segala cabaran yang kau sendiri tak pernah alami. Tapi percayalah cakap aku, semua itu akan terus mendewasakan kau. Perasaan takut itu lumrah, tapi sampai bila kau harus takut untuk melangkah? Itu persoalannya.

Andai kau takut untuk melangkah, terpasaklah langkah kakimu di satu tempat hingga nyawa bercerai dari badan. Teruskan berada dalam ketakutan sedangkan insan lain terus maju dalam menempuhi kehidupan mendatang...
posted from Bloggeroid

1 ulasan:

Julia Johari berkata...

Entry ini sgt terbaik!
Perkongsian ini beri suntikan kesedaran yang kita mampu sebenarnya...pecahkan perasaan takut.

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...