18 Mac 2017

Selamat Pengantin Baru Eha - Syawal



Tujuan aku datang ke Terengganu selama sehari semalam adalah semata-mata untuk meraikan majlis persandingan kawan baik aku dari UiTM Shah Alam sampailah habis kami belajar, Eha. Dia ni classmate aku sepanjang aku tiga tahun di Shah Alam.

Minah clumsy ni akhirnya berjaya menemui jodohnya diwaktu usia 26 tahun dengan suaminya dari Sarawak. Aku tak tahu macam mana dorang bercinta, tiba-tiba dah bertunang bulan 12 hari tu dan bernikah. 

Pandai betul simpan rahsia siapa bakal suami dia waktu tu... Puas dah aku korek sana korek sini, tak dapat jugak. Nama pun tahu masa dia jemput panggil kenduri dekat dalam group kelas. Cumanya, masa dia bertunang dan tarikh bernikah tu, aku sorang je tahu awal berbanding kawan-kawan yang lain, hehehehe...





Dan masa hari perkahwinan dia, aku dan kawan-kawan yang kenal dia termasuk Shofi sebagai wakil kelas, kami diminta untuk menjadi dulang boy memandangkan hanya keluarga Syawal ja yang datang ke Terengganu. Tak apa la...tolong kawan-kawan. Bukan orang lain.

Aku doakan semoga pernikahan dorang kekal bahagia hingga ke Jannah. Semoga ikatan yang terbina akan melahirkan umat Muhammad yang soleh dan solehah. Amin Ya Rabb...


posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...