17 Mac 2017

Kisah Pensel Warna



Dalam perjalanan ke Terengganu, aku boleh tercerita tentang subjek Pendidikan Seni masa sekolah dulu...hahahaha...teringat pulak kreativiti cikgu-cikgu dulu untuk asah bakat seni budak-budak masa zaman aku sekolah rendah dulu. Tapi haramm... Bakat seni bukan dalam darah aku...hahah...

Bila aku buka topik dalam group Whatsapp, bab pensel warna jugak paling menarik perhatian. Luna, Stabilo, Faber Castle, Buncho, colour air picit, semua la..aku gelak sorang-sorang je dalam bas.

Bila cerita tentang pensel warna, aku ingat lagi, masa mula-mula beli, setiap kali lepas guna mesti susun balik dalam kotak ikut kedudukan asal berdasarkan kesan warna dekat kotak tu. Kalau tak ikut, hilang semangat. Lepas tu, kotak tu akan simpan kemas-kemas dalam beg sebab taknak bagi kemek or keronyok.

Tapi itu biasanya di awal bukak sekolah ja. Macam aku, paling lama sebulan, paling kejap dua minggu. Lepas tu, kotak hilang ke mana, susunan hilang ke mana. Asal ada je..hahaha...

Kalau kotak hilang, ada dua cara untuk aku simpan pensel warna tu. Pertama, letaj sekali dalam bekas pensel dengan pensel lain, termasuklah pemadam, pembaris, pengasah...semua la... Ataupun, ikat getah...hahaha...

Lepas tu, bila dah kotak hilang, maksudnya banyak la pensel warna yang hilang tetapi berganti. Maknanya, ada la pensel warna dari pelbagai jenama. Yang panjang, yang pendek, yang asah dua-dua belah. Semua lengkap. Walaupun berbeza jenama, tapi jumlah pensel warna tetap sama. Kadang-kadang terlebih... Hahahaha...

Sungguh, aku rindu zaman sekolah dulu...
posted from Bloggeroid

1 ulasan:

Amanda Suria berkata...

Best kan zaman sekolah..rasa nak balik je ke zaman tu..akak pun sama..rindu zaman tu..

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...