04 Mac 2017

Cara Atasi Masalah Keguguran Rambut


Kebelakangan ni aku tak tahu la kenapa aku alami masalah keguguran yang sangat teruk. Ok sorry... masalah keguguran rambut ok..bukan keguguran lain.. eih.. Bila aku sikat rambut masa nak pergi kerja pagi-pagi tu, dapat rasa beberapa helai rambut aku tercabut. Atau pun bila aku tengok dekat sikat, memang banyak rambut-rambut aku 'tersadai' dekat sikat tu..seram pun ada...

Lagi satu, pernah sekali masa aku menyembang dengan mak aku, mak aku tegur yang aku dah mula botak dekat tengah. Lepas tu, kalau aku selfie, bila part rambut, aku akan selak-selak dan memang betul, rambut aku makin menipis... adoiyai...

Apa puncanya? Antara sebab yang aku baca punca kegugurab rambut ini adalah disebabkan tekanan. Mungkin jugak. Iya lah..bila tekanan, kita banyak berfikir, bila banyak berfikir, kita garu kepala lepas tu tercabut lah rambut... acah ja..tapi tekanan antara puncanya.

Dan lagi, ini antara apa yang aku rasa la... bertukar-tukar minyak rambut dan shampu rambut mungkin antara penyebab kenapa keguguran rambut ni berlaku.

Jadi apa jalan penyelesaiannya? Nak ikut petua lama atau pergu buat hair treatment? Tak nak botakkkkkk...

1 ulasan:

Zafirah Nazri berkata...

try lah petua lama dulu , then , klau tak jadi baru pergi hair treatment .

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...