06 Februari 2017

Tahniah Cici dan Uyoi



Kawan yang aku kenal atas kawan... Rasanya dah dekat empat tahun kot kami berkawan. Jumpak pun baru dua tiga kali sepanjang tempoh kami berkawan. Tapi dah jadi rapat sebab dalam group whatsapp, kami menggila macam kerap jumpak. Kiranya satu kepala dengan aku.

Sebenarnya, Ceqwa atau kami panggil Cici ni kawan kepada kawan baik aku, Kiyah. Tapi Kiyah ni rajin bercerita pasal aku dekat kawan-kawan baik dia jadi secara tak langsung, aku pun boleh berkawan dengan Cici dan Nadia (Nini).

Dan Alhamdulillah... Minggu lepas Cici dah selamat bernikah dengan suaminya yang dikenali hanya melalui WeChat. Dan apa yang aku tahu, Cici dengan suami dia, Uyoi ni hanya jumpak dua tiga kali ja termasuk masa bertunang dan bernikah. Pelik kan?hahaha... Tapi kalau dah jodoh, jumpak sekali pun dah boleh nikah terus.



Aku sampai di Alor Setar pada Jumaat sebab Cici bernikah pada malam tu. Jadi sempat la aku ikut serta dalam acara pernikahan tu yang memang jadi favorite aku dalam majlis perkahwinan. Bab sanding tu, aku tak kisah sangat. Tapi bab nikah memang aku punya favorite part.

Esoknya majlis bersanding, dari pagi sampai ke petang aku ikut pengantin. Ehhh..kecuali masa pengantin pergi makeup pagi tu aku tak ikut. Sebab aku dengan Kiyah dari pukul 10 pagi ada kat dewan, tolong apa yang patut. Alhamdulillah, majlis berjalan dengan lancar.

Lepas habis majlis, aku, Kiyah, Nini, Dayang dan kawan Cici ikut pengantin buat photoshoot dekat taman apa entah, depan bangunan SUK Kedah kalau tak silap aku.





Okay...itu ja la kot ceritanya... Tak tahu nak cerita apa dah...hahahaha...

Kepada Cici dan Uyoi... Aku doakan perkahwinan hangpa kekal bahagia sampai ke akhir hayat. Semoga diberikan anak-anak yang soleh dan solehah. Hidup berumahtangga ada pasang surutnya. Be strong untuk hidup berdua.
posted from Bloggeroid

1 ulasan:

Seorang Syed berkata...

Tahniahhh, semoga bahagia hingga ke syurga. Aminnn.

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...