27 Februari 2017

Selamat Pagi Cikgu Firdaus



Masa sekolah dulu, antara cita-cita aku adalah nak menjadi cikgu. Kiranya kalau aku tak jadi wartawan, karier sebagai guru adalah pilihan aku yang seterusnya. Aku sangat suka budak-budak. Tapi masalahnya satu. Budak-budak tak suka aku... Hahahaha...

Antara sebab aku nak jadi cikgu, aku suka berkongsi dengan semua orang apa yang aku mampu untuk berkongsi. Tambah lagi aku suka membaca, jadi dengan bacaan aku tu, sedikit sebanyak aku rasa aku boleh masukkan dalam silibus pelajaran aku kalau sekiranya aku jadi cikgu.

Dulu aku bayangkan bila jadi cikgu, masuk kelas anak murid bangun, bagi salam. Bila jalan di kawasan sekolah, anak murid bagi salam. Mak ayah hormat kat cikgu. Balik sekolah tanda buku murid-murid dan macam-macam lagi. Hahaha... Tapi bila aku tengok du orang kakak ipar aku jadi cikgu, macam tekanan pun ada. Hahaha...

Pernah jugak aku terlintas nak jadi tutor untuk siapa-siapa yang memerlukan, tapi bila fikir-fikir balik, kerja macam aku ni tak menentu, nanti jadi masalah pulak, jadi tak perlu la kot.. Cukuplah sekadar tulis dekat blog...hehehehe...
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...