25 Februari 2017

Pilihan Tempat Untuk Melepak



Bila kita nak keluar melepak minum-minum dengan kawan-kawan, pasti tempat akan menjadi masalah besar. Kalau setakat melepak dua tiga orang, selalunya itu tak jadi masalah. Cuma yang menjadi masalah bila nak keluar melepak ramai-ramai. Maksud aku lima orang ke atas.

Kenapa jadi masalah? Sebabnya setiap orang ada tempat melepak yang digemari. Ada yang suka melepak kafe hipster, ada yang suka kedai mamak, ada yang suka kedai siam dan ada jugak yang suka melepak kat restoran makanan segera. Betul tak? Jadi bila berbincang nak melepak kat mana tu, masing-masing tak naknikut member lain kalau tempat tu tak kena dengan selera diri sendiri.

Aku ada bertanyakan dekat kawan-kawan aku di Facebook di mana tempat dorang selalu melepak dengan kawan-kawan dorang. Dan masing-masing ada pilihan sendiri...









Boleh nampak kan setiap orang ada pilihan masing-masing untuk melepak. Tapi jawapan yang aku paling suka, jawapan Fazrin tu. Bersesuaian dengan keadaan.

Tapi kalau bagi aku, kedai mamak dan kedai siam adalah pilihan aku kalau nak melepak lama dengan kawan-kawan. Dari segi layanan satu hal, lagi satu selesa dan environment yang santai untuk melepak.

Walaupun ada sesetengah cafe hipster cakap yang cafe diorang berkonsep santai, tapi untuk menyembang lama, bagi aku tak sesuai. Environmentnya lain... Hahahaha...

Kalau korang pulak, tempat mana yang korang akan pilih untuk melepak?
posted from Bloggeroid

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...