09 Januari 2017

Menunggu atau ditunggu?



Aku nak tanya...korang lebih suka menunggu atau ditunggu? Mana satu yang korang rasa itu adalah diri korang?

Kalau aku, aku lebih suka menunggu daripada ditunggu. Sebab tu bila berjanji, aku lebih suka datang awal. Aku jadi tak sedap bila orang yang tunggu aku, tambah lagi kalau melibatkan hal-hal penting. Kalau setakat keluar melepak tu, tak apa la kan?

Tapi kalau bab kerja, bab benda-benda lain. Aku lebih suka menunggu. Daripada sampai lewat dan terpaksa tergopoh-gapah... Lagi la aku tak suka. Biarlah menunggu daripada ditunggu...

Tapi kalau menunggu tu lama gila...aku pun hangin...iya la..kalau dah appointment pukul 9, tapi pukul 10 atau 11 baru sampai... Siapa tak hangin kan? Lebih menyakitkan hati, bila perkataan 'maaf' tak ada pun diucapkan... Kau rasa?

Tetapi pengecualian diberikan kalau ada alasan kukuh....

1 ulasan:

Suara Dungun berkata...

Bertambah ngeri jikalau disumpah menjadi si penunggu setia. Ekekekeke

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...