01 Disember 2016

Keputusan Cabaran Tanpa Minuman Manis Sebulan

Cukup sebulan aku cabar diri aku untuk tak minum minuman manis selama sebulan. Macam mana agaknya ya? Berjaya ke tidak? Rasa-rasa korang macam mana?



Ini adalah keputusan aku selama sebulan. Gagal sebenarnya. Tapi nak kata gagal sepenuhnya pun tak jugak. Kiraan aku, 63.3 peratus aku berjaya untuk tak minum minuman manis selama sebulan. Selama 30 hari aku cabar diri aku, 19 hari aku berjaya elakkan menyentuh minuman manis. Selebihnya? Heheheeh...

Kalau korang perasan ada dua tanda 'X' kat situ. Satu 'x' dan satu lagi 'X'. Apa beza antara kedua-dua 'X' tu. Meh sini aku nak terangkan sikit.

'X' tu maksudnya aku minum air manis yang berlebihan. Mungkin dari pagi sampai ke malam aku minum air manis sebab terpaksa (kononnya)..hahahaha... Manakala 'x' tu pulak, aku hanya minum air manis sehari cuma satu gelas. Tapi banyak 'x' dari 'X' kan?hehehe..

Jadi, cabaran untuk bulan ni apa pulak? Tak terfikir pulak aku. Hehehehe...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...