27 Disember 2016

Hilang Minat Baca Novel



Macam yang korang tahu, aku ni suka baca novel cinta... Sangat suka membaca novel sejak sekolah rendah lagi. Tambah-tambah lagi bila aku dah bekerja, boleh kata tiap-tiap bulan aku akan beli novel baru setiap kali dapat gaji.

Tapi kebelakangan ni, aku dah kurang berminat baca novel, tak tahu la kenapa... Minat tu masih ada, cuma dah kurang. Kali ni, aku lebih selektif untuk membeli novel-novel cinta. Aku nak cari kelainan dalam novel-novel yang aku nak beli. Sebabnya, novel yang aku tengok sekarang ni, semuanya jalan cerita yang sama. Cuma nama watak saja yang berbeza.

Aku lebih memilih untuk membaca buku-buku fixie dan juga biografi atau buku-buku yang lebih santai. Nak cari novel cinta, aku akan tengok siapa penulisnya. Kalau dulu, aku beli novel berdasarkan tajuk dan sinopsis, tapi kebelakangan ni, aku akan tengok siapa penulisnya. Kalau penulis yang aku tak pernah tengok namanya atau nama pena yang pelik-pelik, aku akan fikir habis-habis sebelum aku beli. Takut menyesal pulak.

Tapikan, seminggu dua ni, aku lebih berminat nak membaca novel-novel dari Indonesia. Nak cuba cari kelainan sikit. Nak bandingkan tu mungkin agak lambat sikit, tapi aku tetap nak cuba baca novel Indonesia walaupun mungkin aku lambat sikit nak faham...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...