05 Disember 2016

Alhamdulillah Allah Makbulkan



Alhamdulillah...syukur ke hadratMu Ya Allah.

Bila tengok throwback di Facebook yang lima tahun lepas, aku terkejut. Tak sangka saat aku dah mula kecewa tentang cita-cita aku, Allah makbulkan. Kecewa dengan interview untuk masuk ke Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media untuk diploma, aku dah mula ikut apa yang ditakdirkan untuk aku dalam dunia pelancongan walaupun jauh di sudut hati aku, aku masih berharap untuk jadi sebahagian daripada keluarga FKPM.

Walaupun ada ketikanya, orang-orang disekeliling aku memperlekehkan cita-cita aku, aku tetap jadikan itu sebagai satu pembakar semangat untuk aku masuk dalam dunia kewartawanan yang memang menjadi cita-cita aku sejak di sekolah menengah lagi.


Perancangan Allah itu sebaik-baik aturan. Alhamdulillah, sekarang aku dah pun bergelar wartawan seperti yang aku impikan walaupun sedikit terlambat. Sekurang-kurangnya Allah dah makbulkan cita-cita aku.

Bila aku sambung Diploma Pengurusan Pelancongan, mungkin Allah nak aku lihat dunia nk dengan lebih luas. Berkenalan dan belajar tentang sikap manusia yang sebenar. Mungkin kalau aku terus masuk ke FKPM untuk Diploma, mungkin aku sendiri belum bersedia untuk hadapi sebarang kemungkinan. Jadi Allah dah tetapkan aku untuk masuk ke Fakulti Pengurusan Hotel dan Pelancongan untuk aku biasakan diri menghadapinya.

"Barangkali apa yang kamu suka itu tidak baik untuk kamu. Barangkali apa yang kamu tak suka itu baik untuk kamu"..

Alhamdulillah..syukur Ya Allah..

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...