16 Disember 2016

Aku keliru

Bila ada kawan-kawan atau saudara dari luar Ipoh datang ke Ipoh dan tanyakan aku kedai mana yang sedap, aku jadi keliru nak bagi jawapan. Banyak sangat kedai yang sedap dan terkenal bagi aku.



Tapi, salah satu kedai yang paling aku cadangkan adalah Nasi Vanggey dekat Greentown. Itu memang wajib aku suggestkan untuk dorang pergi sebab nasi mamak kat tempat lain, bagi aku, tak sesedap nasi vanggey. Hahahaha... Sampai aku boleh kata seminggu sekali pergi makan dekat vanggey.

Tapi kalau cafe hipster yang lain. Aku tak tahu nak cadangkan yang mana satu. Kalau western, kedai ni sedap dengan chicken chop, kedai ni sedap dengan carbonara. Jadi aku keliru. Sudahnya, aku cadangkan nama kedai, korang pilihlah sendiri.

Ramai yang tanya aku sebab aku selalu up gambar-gambar makanan di Facebook dan Instagram, jadi dorang ingat aku tahu mana-mana kedai yang sedap. Semuanya sedap bagi aku... Okay, ada la yang tak berapa kena dengan selera, tapi kebanyakannya sedap dan itu sebabkan aku keliru nak makan dekat mana.

Jadi yang datang ke Ipoh dan minta pandangan aku untuk makan kat kedai mana, aku tak berapa nak boleh menjawab. Hahahaha...maafkan saya...

1 ulasan:

Aini Shah berkata...

Hi Firdaus, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...