13 November 2016

Tiket Platinum ETS Ipoh - KL



Selalunya kalau aku ke KL naik ETS, aku naik tiket Gold atau Silver. Beza cuma dari segi harga dan jumlah stesen yang berhenti. Kalau tiket Gold, jumlah stesen yang ETS berhenti kurang dua atau tiga stesen kalau nak dibandingkan dengan tiket Silver.

Memandangkan hari ni aku ke KL untuk family day KBBA9 di KL Tower Mini Zoo, jadi aku kena bergerak pagi dari Ipoh. Mulanya aku nak naik train jam 5 pagi, tapi awal sangat sebab aku kena ada di KL Tower jam 9.30 pagi. Kemudian aku beli tiket Platinum untuk pertama kalinya. Harga pun boleh tahan la...hahahaha...



Tapi ok la..sebab cuma dari Ipoh terus ke KL. Tak berhenti di mana-mana stesen. Kalau tiket Gold dan Silver, perjalanan kebiasaannya ambil masa 2 jam 30 minit hingga 2 jam 45 minit (lebih kurang)...tapi dengan tiket Platinum, perjalanan dari Ipoh - KL cuma ambil masa dua jam. Jimat masa dah dekat situ.

Tapi yang best bila beli tiket Platinum ETS ni, dapat makanan secara percuma... hehehehe.....kiranya sarapan pagi la sebab tiket aku jam 6.33 pagi. Walaupun mudah makanannya, tapi cukup untuk alas perut.





So lepas ni kalau naik tiket Platinum awal pagi, tak risau dah bab makan..dah ada untuk alaa perut...hehehehe...

2 ulasan:

Bakeling berkata...

Terima kasih kepada maklumat yang berguna ini.

Fatin berkata...

Thanks for sharing. Google apa beza ticket silver, gold & platinum.. Skg dah tau :)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...