17 November 2016

'Terima Kasih Kak, Abang'



Kadang aku sendiri nak tergelak bila aku nak bayar di kedai makan. Hahaha.. tambah lagi kalau pergi makan di kedai siam atau kedai nasi campur. Masih teringat zaman belajar dulu.

Sebabnya, aku masih panggil cashier atau pelayan tu abang atau kakak walaupun hakikatnya, dorang tu lagi muda dari aku (dari pemerhatian aku la). Walaupun hakikatnya, dengan saiz aku ni, orang mungkin agak umur aku dah 30 lebih... muahahaha... nampak tak yang jiwa aku masih muda.

Kalau pelayan tu panggil aku abang pun, aku akan panggil dia abang atau kakak. Jiwa muda sungguh aku ni. Patut la awet muda kan aku ni?hahahahah...

Tapi kalau pelayan tu nampak sangat budak-budak, aku akan panggil adik la. Aku sedar diri jugak..hahahha

Lagi satu, selalunya kalau yang dah acah-acah dewasa ni, dorang akan panggil untuk bayar di meja, tapi aku tak..aku akan pergi ke kaunter untuk bayar. Kalau tak ada kaunter pun, aku akan bangun dan cari cashier untuk bayar.

Nampak sangat tabiat selama enam tahun belajar susah nak dibuang. Mungkin bila dah kahwin baru ubah kot perangai ni. Hahahaha....

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...