01 November 2016

Seperti yang dijangka



Aku dah jangka akan dapat soalan tu... hahahaha... memang aku dah expect yang aku akan dapat soalan macam tu dalam masa terdekat ni. Tapi tak sangka pulak aku dalam masa secepat ni. Nasib la aku dah siap sedia dengan jawapan. Jadi tak ada la aku gelabah sangat nak jawab.

Kadang-kadang kita kena jangka perkara sesuatu yang diluar jangkaan kita supaya bila perkara tu terjadi, kita lebih bersedia untuk hadapinya. Kita lebih kuat dan tahu macam mana nak hadapi perkara tu.

Macam aku, kadang-kadang aku sendiri tak sangka perkara tu terjadi dekat aku. Bila dah berlaku tu, kelam-kabut aku nak handle sebab tak bersedia. Tapi bila kita sendiri dah bersedia dengan segala kemungkinan, kita tahu apa yang nak dibuat.

Tapi kadang-kadang, benda tu kita sendiri tak jangka akan berlaku atau senang kata, di luar pemikiran kita. Bila terjadi, kita kaku dan terkapai-kapai. Sebab tu kita kena bersedia untuk hadapi segala kemungkinan walaupun kita rasa ianya tak mungkin berlaku dekat kita.

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...