21 November 2016

Kisah Dalam Novel Wujud



Siapa kata cerita dalam novel ni tak wujud atau tak berlaku dalam realiti kehidupan seharian? Percaya la cakap aku, cerita dalam novel tu berlaku dalam realiti kehidupan kita. Walaupun tak 100 peratus, tapi sikit sebanyak jalan cerita tu tetap berlaku dalam kehidupan seharian kita.

Aku ingat lagi masa sekolah, aku berdebat dengan kawan aku yang kaki komik. Kami berdebat tentang logiknya orang yang suka baca novel dengan orang yang suka baca komik. Point aku mudah, cerita yang ada dalam novel pasti berlaku dalam realiti walaupun kebarangkaliannya mungkin satu dalam sejuta. Tapi kalau komik? Mustahil boleh berlaku dalam realiti.

Dan aku hadapinya sekarang.. heheeheh... baru bab pertama... masih banyak lagi bab yang perlu dilalui. Ngam la dengan tajuk blog aku, 'Drama Hidup FMR'... semuanya penuh drama sebab aku sendiri pun tertanya-tanya, apa pengakhiran 'drama' hidup aku ni.

Well..tunggu je la. Semuanya dah ditentukan dan aku cuma mengikut 'Pengarahnya' yang di atas. Insya Allah, semuanya akan baik-baik sahaja...

1 ulasan:

Amanda Suria berkata...

Jeles2...dua dh ada the unsang hero 2

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...