12 November 2016

Dulu rapat, sekarang dah jauh



Tadi bila aku scroll Instagram aku, aku jadi sedih pulak bila tengok gambar-gambar aku dan kawan-kawan aku. Teringat betapa rapatnya kami dulu, tak macam sekarang. Entah apa puncanya, hubungan kami semakin menjauh.

Bukan disebabkan masing-masing dah ada komitmen kerja, tapi entah la. Macam ada sesuatu yang buatkan kami renggang. Kalau disebabkan komitmen kerja sekarang, di dalam Whatsapp, masih jugak boleh bersembang, tapi disebabkan satu punca yang aku sendiri tak tahu kenapa, makin jaub pulak persahabatan kami.

Mungkin disebabkan kes dulu, masing-masing malu untuk mulakan perbualan. Dia segan, dan aku pun tak nak mengaku kalah. Lagi pun aku tengok dia pun happy dengan kawan-kawan baru dia. Aku terima ja la. Cuma sedih bila dia sendiri macam lupa persahabatan kami dulu.

Aku tak rasa aku puncanya. Tapi dia sendiri yang ambil keputusan untuk jauhkan diri dari kami semua. Jadi terima saja la. Yang penting, semua orang bahagia.

Keep positive Firdaus...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...