30 November 2016

Dompet 'Hilang'



Kelam kabut aku cari dompet aku dari sebelum Maghrib sampai la dekat pukul 11 malam tadi dekat rumah aku di kampung.

Ceritanya macam ni, masa aku tengah mengeteh dengan mak abah aku dekat belakang rumah, aku bayarkan duit khairat dekat orang kampung aku yang memang simpan duit khairat kematian ni... Kemudian aku bagi dekat anak buah aku yang umur dalam tiga tahun lebih suruh simpan dalam bilik aku...

Kemudian masa aku nak mandi, aku cari tak jumpa...kelam kabut jugak la masa tu, tapi aku rileks dulu... Lepas maghrib, masa aku tengah kemas baju, aku terus cari tapi tak jumpa sampai ke sudah...terus aku cari dalam semua bilik termasuk bilik mak abah, tapi tak jumpa juga... Aku mesej kak aku tanyakan kot anak dia terbawa masuk dalam kereta, tak ada...

Kak aku datang semula ke rumah untuk cari sama...tak jumpa.. Bila tanya anak buah aku, korang faham la kan budak umur tiga tahun macam mana... Aduihhh..pening dah aku, mana dengan nak balik Ipoh lagi esok pagi... Melilau aku cari keliling luar rumah sampai ke tempat sampah...hahahaha...

Lepas Isya, semua mencari dompet aku tu termasuk mak abah aku... Habis diselaknya kusyen sofa semua. Tak jumpa jugak... Dalam hati dah terfikir untuk pergi buat lesen, IC kad bank semua... Terpaksa ambil EL la kononnya.

Aku dah mula pasrah...dalam pukul 11 tu mak aku nak sembahyang Isya..mak aku panggil aku... Ingatkan apa la..rupanya mak aku jumpa dompet aku tu jatuh bawah meja dalam bilik sembahyang...

Bestnya, aku dengan kak aku dah cari dalam bilik sembahyang, tapi tak terperasan pulak..nasib baik..terus aku tarik nafas lega... Dan aku kembali ke Ipoh dengan senang hati...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...