04 November 2016

Cerita Pundi Kacang



Unik nama kafe ni kan? Kalau salah baca, silap-silap lain bunyinya...hahahaha...kafe ni baru di buka dalam seminggu macam tu dan berdekatan dengan office aku. Jadi semalam kawan office aku ajak ke sini. Nak cuba... kami tahu tentang kafe ni dari kawan sekerja aku jugak, Kak Luly. Hari tu masa pembukaan kafe ni aku tak dapat datang sebab ada assignment lain.



Aku suka kafe ni sebab dekorasinya simple dan relax ja kalau nak melepak kat sini. Paling penting buat perempuan, kalau korang nak lukis inai pun boleh dekat sini. Lepas makan atau sebelum makan, korang boleh lukis inai. Harga bergantung pada design yang korang pilih. Lagi satu, sambil makan boleh baca komik Doraemon..



Menu kat sini tak banyak pilihan. Jadi mungkin nanti boleh dipelbagaikan lagi. Atau kalau tak nak tambah menu, mungkin boleh rotate menu setiap minggu atau dua minggu sekali. Sebulan sekali pun dah ok.





Tapi aku cuba Nasi Lemak dan Laksa Siam dia...superbb...tambah lagi nasi lemak...perghhh...sambal dia tu sedap. Sambal kosong tapi gaya lama. Tak berminyak dan pedas. Kalau nasi lemak lain, pedas dan manis. Tapi yang ni pedas. Tak pedas sangat la bagi orang yang suka makan pedas macam aku.

Bagi laksa siam pulak, aku suka dengan kepekatan kuah dia. Ada isi ikan lagi...tapi kuahnya kurang. Tak puas kalau nak menghirup kuah. Aku kan hantu laksa, jadi tak puas la makan...hahahaha...







Apa yang menarik lagi tentang Pundi Kacang ni selain dari korang boleh lukis inai, dekat sini ada persembahan pentas pada hari-hari tertentu. Macam sajak, teater, nyanyian. Jadi kalau korang nak tahu, boleh follow instagram dorang di @pundikacang atau tengok lukisan inai di @hennaartbyfay ...



1 ulasan:

Reen Johari berkata...

Betul.. Kalau tak baca dengan teliti, bunyi macam pundi ken****.

http://www.reenri.com

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...