05 November 2016

Cabar Diri Setiap Bulan



Memandangkan bulan ni aku sahut cabaran untuk tidak minum air manis selama sebulan (which is, aku gagal sehari sebab TERMINUM 1 gelas), jadi aku terfikir, kenapa aku tak cuba cabar diri aku untuk bulan-bulan seterusnya.

Bukan sebab nak kurus (which is salah satu sebabnya, hahahaha), tapi aku nak tengok aku ni berdisiplin ke tak. Jadi aku nak cuba cabar diri aku sendiri untuk bulan-bulan seterusnya.

Cabarannya mungkin tak susah untuk orang lain, tapi untuk orang 'sihat' macam aku ni, mungkin agak susah. Aku terfikir mungkin untuk bulan depan, 'Cabaran Nasi 1 Senduk', atau mungkin jugak 'Cabaran Makan Nasi Sehari Sekali', atau mungkin 'Cabaran Makanan Tanpa Minyak' atau yang aku rasa sesuai. Atau dalam erti kata lain, ikut mood aku.

Nak bersukan mungkin aku susah sikit sebab aku malas dan malu untuk bersukan, jadi mungkin dengan cabaran macam ni, aku boleh jaga kesihatan aku.

Amacam, ada berani nak ikut? Hehehehehe... aku cuba ye...

1 ulasan:

Nona Qiyah berkata...

Wah, bagus cabaran itu, boleh gak nona try, hehehe~

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...