24 September 2016

Belum Tiba Masa Dan Ketika...

Saat langit membasahi bumi,
Aku mula mentafsir isi hati,
Mencari-cari di mana kekurangan diri,
Mungkin aku masih belum mampu berdiri...

Saat langit mula mencurahkan isinya,
Hati mula tertanya-tanya,
Aku hanya insan kerdil tanpa ada apa-apa,
Aku hanya menumpang mereka...

Malu dengan apa yang aku ada,
Bangga dengan apa yang mereka punya,
Rasa hati terus tertanya,
Apa aku juga patut berasa bangga...

Saat insan lain kecapi rasa bahagia,
Aku tersisih dalam kalangan mereka,
Saat insan lain mula menggoncang dunia,
Aku masih terduduk tidak berdaya...

Aku ingin jadi seperti mereka,
Hanya belum tiba waktunya,
Mungkin bila tiba detik dan ketika,
Aku mampu berdiri senada...

1 ulasan:

Sue Izza berkata...

pandai bersajak rupanya hehehhe....

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...