12 Ogos 2016

Tersandar Kekenyangan



Banyak malam dah aku tak tahu nak makan apa... kalau ke kedai siam, hanya tomyam dan telur dadar jadi pilihan... kalau ke mamak, mee goreng telur dadar... nak makan yang lain, aku tak tahu nak makan apa...

Kebetulan malam ni aku nak ke dobi, member rumah aku ajak ke Mee Rebus Ramli di Taman Pakatan... walaupun dah setahun lebih aku duduk di Ipoh, tapi ini baru pertama kali aku ke Mee Rebus Ramli...

Mulanya aku order Cham Sup (mee campur bihun) dan kawan aku order mee rebus... bihun sup situ sedap, cuma sambal kicap ja kurang pedas walaupun aku dah tuang satu bekas tu... harap hitam je lebih...hahahaha....

Bila aku tengok kuah mee rebus kawan aku tu pekat je, macam sedap... walaupun aku bukan penggemar mee rebus, tapi aku order jugak walaupun agak kenyang dengan Cham Sup tu... tapi, mee rebus tu tak kena dengan citarasa aku walaupun member aku cakap mee rebus tu sedap... lidah masing-masing kan...



Sebab tak menepati citarasa aku? Rasa keledek dia kuat sangat walaupun dah perah limau... mungkin bagi orang lain, sedap, tapi dari lidah aku, tak menepati citarasa... kalau aku pergi lagi, mungkin aku akan order Cham Sup saja kot... itu yang menepati citarasa aku...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...