28 Ogos 2016

Terlupa Ambil Pesanan



Petang tadi lepas balik kerja, member aku, Ezad ajak pergi makan laksa... cadangnya nak pergi makan laksa saranghae di Manjoi, tapi hari ni kedai laksa tu tutup...terpaksa la tukar rancangan... nak ke Padang Polo, kawan si Ezad tu pulak tak makan laksa... tukar lagi rancangan dan aku ajak Ezad dan kawan dia tu ke FoodLab... aku pun dah lama tak ke situ pekena Milkshake dia...



Masa kami sampai tu, hanya kami bertiga ja dan pelayan pun datang ambil pesanan kami macam biasa... tapiiii...dia terlupa ambil pesanan aku dan Ezad untuk makan...nasib baik order untuk minum dia catitkan...kalau tak, melopong kelaparan la aku dengan Ezad... itu pun kami sedar sebab orang yang datang selepas kami dah dapat makanan dulu berbanding kami... kalau tak, sampai ke sudah tak dapat makanan...

Bila tanya pelayan tu, boleh dia tanya balik kat kami 'abang ada order ke tadi?" Bila kami cakap ada, pelayan tu cakap dia tak perasan dan terus minta maaf... nasib la pelayan tu perempuan dan cun....kalau pelayan tu lelaki, mungkin kami dah keluar dah...hahahahaha...


Aku tak ingat apa nama makanan yang aku order tu, tapi yang pasti sejenis spaghetti... kalau tengok dari segi gaya hidang, macam tak sedap sebab tak menarik langsung bagi aku, tapi bila rasa, di luar jangkaan...sedap kot spaghetti tu... tak rugi la walaupun terpaksa tunggu lama sebab pelayan tu terlupa tulis order...

Mungkin pelayan tu tengah mabuk bercinta kot sampaikan pesanan aku dengan Ezad dia terlupa...hehehehe...ke sebab dia tengok kehenseman aku?

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...