02 Ogos 2016

Ronda-Ronda Kuala Lumpur

Lepas habis Gathering Raya Kelab Blogger Ben Ashaari di Dengkil... aku ajak Shofi meronda sekitar Putrajaya sebab malamnya aku ada satu lagi open house di Puchong, rumah kawan diploma aku, Huda... dah lima tahun rasanya aku tak jumpa lepas Huda sambung buat fast track di Lendu...



Pergi Putrajaya pun, cuma lepak di Dataran Putra... sekadar untuk buang masa sementara tunggu malam... itu pun tak lama... sampai 4.30 petang di Dataran Putra... ambil gambar sekeping dua, terus ke Aeon Mall Puchong minum-minum...









Sampai rumah abang aku dah pukul 11 lebih, mandi dan terus tidur...esoknya, lepas makan tengah hari, aku ingatkan abang aku nak terus hantar aku ke LRT, rupanya abang aku bawa pusing dulu KL... dan nasib baik, ada semua tempat yang abang aku bawak tu, aku tak pernah sampai lagi...

Abang aku bawak ke Menara Kuala Lumpur, Tugu Negara dan Muzium Bank Negara... semua ni aku tak pernah sampai lagi walaupun dah pergi KL banyak kali dan aku duduk di Shah Alam dekat tiga tahun... hahahaha... apakan daya, tak sempat... cewahhh...









Paling menarik bagi aku di Muzium Bank Negara... aku sendiri pun tak pernah sedar kewujudan muzium ni, dengar? Lagi la tak pernah... itu pun sebab kak ipar aku pernah kerja kat situ untuk beberapa bulan... menarik juga sebenarnya muzium ni walaupun aku bukanlah penggemar benda-benda sejarah ni...





Walaupun hari Ahad, muzium ni memang kosong... aku tak pasti apa sebabnya, tapi pengunjung memang tak ada... yang aku perasan ada la orang putih sorang dua dan pengumpul duit... mungkin perlukan sedikit promosi sebab bagi aku, muzium ni boleh tarik pengunjung dengan lebih ramai... sayanglah bangunan besar tapi tak ada pengunjung...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...