09 Ogos 2016

Perut Sensitif?



Dalam masa tak sampai sebulan rasanya, dua kali aku kena cirit-birit... mula-mula hari tu lepas aku makan 'sambal belacan' di kedai mamak dan dari malam tadi sampai ke petang ni, aku ulang alik ke tandas...dah dekat lima kali rasanya... kali ni tak seteruk hari tu... aku tak tahu apa puncanya sedangkan sebelum ni aku dah biasa makan dekat kedai tu...

Takkan perut aku makin sensitif kot, tak boleh nak makan pedas-pedas sedangkan sebelum ni aku okay ja kalau makan makanan yang pedas. Tak tahu punca... ataupun makanan yang aku makan tu tak dimasak elok? Tapi macam mustahil ja sebab aku rasa memang dah masak elok...

Mungkin perut aku terkejut kot... ye la, masa mula-mula hari tu selepas bulan puasa, dah biasa dengan perut kosong waktu siang, tiba-tiba makan pedas, meragam la... yang kali ni mungkin sebab sebulan makan bermacam-macam, dengan lemang lah, kambing la, rendang la, tiba-tiba makan makanan yang dah lama tak makan... perut terkejut la kot... hahaha...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...