04 Ogos 2016

Manfaatkan Cuti

Walaupun cuti, aktiviti aku pun cukup penuh... jarang la aku ambil cuti tapi tak ada aktiviti... macam hari ni, aku ambil cuti sebab ada rumah terbuka pukul 3...tapi memandangkan aku dah setkan dalam kepala aku untuk buat apa, jadi cuti aku pun dah tak macam cuti, sebab ada kerja yang nak dibuat walaupim sebenarnya tak lama mana pun...

Bangun pagi, lepas basuh muka... terus aku ambil plastik sampah dan cabut rumput kat depan dan belakang rumah sewa aku... dah panjang sangat dah... ingatkan malas nak cabut sebab rumah sewa...tapi bila fikir balik, buatnya ada ular ke, lagi bahaya... lagi pulak, semak pulak mata aku tengok rumput panjang-panjang tu...



Cabut ya..bukan guna parang atau cangkul, tapi guna tangan... selesai je cabut rumlut, rehat kejap... mandi dan terus ke dobi... nak basuh tangan, malas... nak guna mesin basuh kat rumah, tak ada...dobi layan diri la jawabnya...



Petang, lepas open house dengan Datuk Amin, aku tak tahu la nak buat apa... tengok wayang kot, tak pun main bowling... tak pun, balik tido...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...