07 Ogos 2016

Kisah Mat Motor Macam Aku



Bila jadi mat motor ni, kadang-kadang teringin nak ada kereta... ya la... tak berpanas, tak basah dek hujan, ada aircond, ada radio... tapi bila fikir belum rezeki aku untuk ada kereta, aku terima ja la... rezeki masing-masing...

Perit ooo bila merempit tengah hujan..bab muka selamat dah sebab ada helmet, tapi kat tangan, pedih oo bila kena hujan... tambah lagi bila kita dah bawak perlahan, ada kereta potong laju ja kat lopak air, tak mandi hujan namanya... yang lebih pedih bila tengah bawak motor di highway, hujan lebat dan tak ada tempat untuk berhenti... nak tak mak, terpaksa redah jugak hujan...

Lepas tu tak ada penghibur pulak tu bila bawak motor... nak dengar radio, memang takda jawabnya... tapi aku ada cara aku sendiri... aku sumbat earphone dalam helmet dan dengar lagu... lepas tu karoeke sorang-sorang atas highway... bila ada motor lain potong, aku slowkan menyanyi...hehehe... bahaya? Aku akui tu...tapi pandai-pandai la bawak motor... side mirror jangan lupa tengok... takut ada lori besar kat belakang...

Tapi tak apa, rezeki masing-masing... mana tahu tiba-tiba dapat Range Rover sebijik...

1 ulasan:

gulew kapas berkata...

bertabahlah wahai Mat Motor.

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...