08 Ogos 2016

Jangan 'Meroyan' Di Facebook



Kadang-kadang aku rasa tertekan gila... tapi tak tau nak luah kat siapa walaupun ada yang kamceng dengan aku di Ipoh ni... dengan bermacam masalah dan hal yang aku fikirkan, aku tak tahu nak luah macam mana. Bukan dengan semua orang aku 'meroyan'... walaupun orang yang rapat dengan aku, aku susah nak kongsi semua yang aku fikirkan... sebabnya? Aku pernah kongsi apa yang aku rasa dekat seseorang yang aku dah anggap sebagai sahabat, kemudian dicanangnya apa yang aku hadapi dekat orang lain...

Bila jadi macam tu, aku pernah jugak luahkan di media sosial, terutamanya Facebook, tapi ada kesan negatif pulak... orang yang tak ada kaitan dengan masalah aku tu pulak terasa... tak tahu sebab apa, mungkin sebab dia pernah buat masalah dengan aku kot... lepas tu, hubungan jadi renggang, terus lain rasanya bila berdepan

Bila luahkan di Facebook, ada pulak geng-geng stalker ni pergi buat macam-macam andaian... lagi bertambah masalah aku...

Kadang-kadang rasa macam nak 'meletup' pun ada dengan apa yang aku hadapi sekarang ni.. dengan manusia yang pelbagai ragam... bila aku abaikan apa yang berlaku, lagi sakit hati bila tengok orang lain bahagia... adeihhh...sampaj tak tahu nak fikir apa dah, buntu....

Kesimpulannya, aku rasa lebih baik aku pendam sahaja apa yang aku hadapi... sampai masanya semua tu akan berlalu jugak macam tak ada apa-apa yang berlaku... cuma ambil masa dan aku sendiri kena kuat untuk hadapi semua tu...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...