30 Ogos 2016

Cemburu Tengok Orang Kahwin?



Pernah tak korang rasa macam frust gila bila tengok kawan-kawan sebaya atau saudara yang lagi muda dari korang kahwin? Tambah lagi yang kita tak tahu pun dia dah bertunang atau bercinta? Aku kadang-kadang rasa terkejut dan cemburu pulak bila dapat kad jemputan atau tahu kawan-kawan sebaya dah berkahwin...jujur ni...

Tapi bila fikir-fikir balik, itu dah jodoh dorang semua dan dah tiba masa untuk dorang mendirikan rumah tangga... mungkin sebab dorang dah stabil kedudukan dorang, jadi mereka ni ambil langkah untuk ke satu lagi tahap...

Macam aku, walaupun kadang-kadang rasa terkejut dan cemburu, tapi tak adalah aku ni tergesa-gesa nak kahwin... aku pun masih mencari hala tuju dalam hidup aku ni... sekarang ni pun, aku tak kisah sangat bab nak bercinta sebab aku nak stabilkan hidup aku dulu... lagi pun, aku sendiri belum bersedia untuk melangkah ke satu tahap yang lain...

Aku mengaku, memang kadang-kadang aku sendirj rasa cemburu tengok kawan-kawan dok berdating bagai, tapi aku anggap tu perkara biasa atau dalam erti kata lain, aku malas nak fikir semua tu... ada jodoh, ada lah... kalau tak ada, membujang la sampai ke tua...

Selalunya, orang jenis 'tak kisah' ni kalau umur dah 30 lebih dan kalau yang sebaya macam aku ni, semua sibuk cari calon zaujah bagai, tapi aku sendiri tak terfikir lagi untuk ke arah tu... lebih tenang hidup sebab tak terikat dengan mana-mana hubungan. Aku lebih selesa membujang... nak buat apa pun senang walaupun kadang-kadang ada rasa sepi tu... cewahhhh...

Tapi kalau ada jodoh dalan masa setahun dua ni, aku terima... mungkin mak abah boleh carikan..hehehe... ke ada yang sudi jadi isteri aku?

2 ulasan:

umminani berkata...

fir, kalau nak serius baca link ni.
http://umminani.com/2016/08/cikza-com-top-lifestyle-blogger-malaysia/

Amanda Suria berkata...

Harus la jeles..sapa x jeles kan...

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...