31 Ogos 2016

Baru Rasa Suasana Merdeka



Hari ni, seawal jam 7 pagi aku dah bergerak ke Dewan Bandaran Ipoh untuk sambut Hari Kebangsaan 2016 peringkat Negeri Perak. Sebenarnya dah agak lama aku tak sambut merdeka...ambang merdeka pun tak sambut kecuali tahun lepas sebab assignment aku untuk hari tu... tapi sambut ambang merdeka tahun lepas pun, aku tak ada rasa apa-apa...hahahaha...



Bila hari ni sambut merdeka di dewan Bandaran Ipoh, aku rasa lain... seronok tengok rakyat Malaysia ni dapat duduk di satu tempat tanpa mengira bangsa dan agama sama-sama menyaksikan perarakan merdeka... walaupun perarakan tu biasa sama macam perarakan yang lain, tapi dalam hati aku sendiri dapat rasa kelainannya...



Aku susah nak gambarkan kelainan yang macam mana, tapi aku rasa kalau korang sendiri sertai, mungkin korang tahu macam mana rasanya... yalah, dengan bermacam isu kebelakangan ni, bila dapat berkumpul macam ni ramai-ramai, seronok pulak tengok...



Apa yang lebih seronok, aku dapat bersalaman dengan semua...maksud aku... dari Sultan Perak, Raja Permaisuri Perak, Raja Muda Perak, Raja Puan Besar Perak, Raja Di Hilir Perak dan Raja Puan Muda Perak tanpa perlu berebut...hehehehe... cumanya, tak dapat bergambar dengan Sultan Nazrin dan Tuanku Zara...dihalang bergambar...adeihhh...lepas ni kena selfie dari jauh je la gamaknya....

SALAM MERDEKA KE-59 DARI FMR....



2 ulasan:

Putery Memory berkata...

Tongok pembarisan askar besstt !

Putery Memory berkata...

*tengok*

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...