22 Julai 2016

Hangat-Hangat Tahi Ayam...



Aku rasa aku ada masalah ni...masalah hangat-hangat tahi ayam... sebab apa? Sebab selalunya (jarang sebenarnya) aku nak siapkan kerja yang perlukan komitmen yang tinggi dan makan masa... tapi kalau kerja tu memerlukan komitmen yang sekejap dan tidak memakan masa, aku akan siapkan mengikut waktu yang dikehendaki...

Contoh paling jelas, novel yang aku buat... kalau korang ada baca dan ikut blog aku... aku ada terbitkan beberapa bab novel yang aku tulis, Dia BFF Aku, sebanyak tujuh bab... lepas tu?? Ya hadooo... hilang entah ke mana... nak sanbung tulis? Entah la... balik kerja aku dah malas nak bukak laptop...

Walaupun aku boleh tulis di handphone aku dan simpan dalam draft...tapi tak ada feel menulis tu... lagi pun aku kena baca balik bab sebelum tu untuk aku buat jalan cerita yang menarik...

Nak tulis masa off-day aku? Lagi la aku malas... selalunya off-day aku, aku akan balik ke kampung (yang memang pasti aku takkan bawa balik laptop), atau kalau aku ada di Ipoh, aktiviti aku penuh untuk hari cuti tu... jadi bilanya aku nak menulis?

Blog boleh pulakkan aku update ... hahahaa... sebab blog tak memerlukan masa yang lama untuk menulis... lima minit pun dah cukup untuk aku siapkan satu entry blog...

Mungkin aku akan sambung penulisan nov aku bila aku dah pencen nanti... itu pun kalau aku masih berminat baca novel la memandangkan novel sekarang pun jalan ceritanya sama, jadi hilang idea untuk kembangkan plot cerita...

Insya Allah, kalau ada rezeki, aku akan siapkan novel aku tu.. dan janganlah ikut perangai aku yang ni... sangat-sangat tak elok...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...