11 Julai 2016

Cerita Raya Tak Berapa Raya



Seminggu blog aku bercuti sebab raya...ye la... kalau orang kerja gomen cuti, sama la blog aku..heheheh... selamat hari raya semua, maaf zahir dan batin... raya kan sebulan...



Tahun ni, aku kena kerja masa raya... dari raya pertama sampai raya ketiga... sebelum raya pun tak ada cuti... nasib la tak berapa ada kes yang besar sangat... aku pun standby ja untuk balik ke Ipoh kalau ada kes besar... dan kebetulan masa rumah terbuka di kediaman rasmi menteri besar, ramai orang tanya pasal isu politik, nasib baik ada rakan media yang sudi berkongsi maklumat dengan aku, jadi dapat jugak aku siapkan berita...



Kerja macam aku ni masa raya sangat tak best... nak keluar beraya pun tak seronok takut tiba-tiba ada kes besar... nasib tak ada... kalau tak, menangis tak berlagu di bucu rumah... huhuhu...



Tapi raya pun aku tak rasa macam raya...sebabnya, aku malas nak keluar beraya... mungkin aku ikut perangai abah kot... tunggu ja orang datang rumah... tak pun tunggu kawan-kawan ajak beraya. Rumah saudara rapat aku pun, aku pergi dengan mak abah aku... kalau tak...hahahah... mungkin bila aku dah beristeri baru aku rajin nak keluar beraya...



Lagi pun salah satu sebab aku malas keluar beraya sebab aku tunggu rumah untuk layan budak-budak... budak-budak bagi salam, aku terus tanya 'hangpa nak makan ka nak duit raya?' (Lepas jawab salam)... hahaha... selalunya budak-budak akan cakap nak duit raya ja... kalau nak makan tu, tipu sangat... dah tentu kenyang gila... tapi aku hidangkan juga kuih raya... takda la kejam sangat...



Tapiiiii... ada sesetengah budak panggil aku 'PAK CIK'!!! Masalahnya, muka aku ni nampak tua sangat ke??

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...