12 Julai 2016

Baru Aku Rasa...



Kalau sebelum ni, aku dengar ja cerita orang betapa seksanya nak bayar roadtax dan insurans kereta, tapi kali ni, aku sendiri yang rasa walaupun untuk motor... sekali keluar...tak sangka banyak jugak...

Semalam aku ke kedai motor untuk renew roadtax motor aku dan insurans buat pertama kali... motor aku sebelum ni, abah yang bayar... tetapi memandangkan sekarang aku dah kerja dan motor baru, aku la yang kena bayar... hambik kau... RM745.00 termasuk roadtax, insurans, duit bulanan motor dan servis motor... itu baru motor, kalau kereta aku tak tahu la berapa pulak...mungkin makan seribu jugak la kot...

Bila aku fikir-fikir balik, rasanya aku takkan ambil kereta kot dalam setahun ni... merempit ja la dulu... mungkin bila motor aku dah nak habis bayar, baru aku fikir nak ambil kereta... jadi dah kurang sikit kos kat situ...

Mana tahu kalau ada rezeki, tiba-tiba dapat kereta sebijik, free pulak tu... hehehehe...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...