01 Jun 2016

Teringin nak sambung Master



Walaupun tak sampai setahun aku tamatkan Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Komunikasi Massa (Kewartawan) daripada UiTM, tapi aku masih rindukan zaman belajar dekat universiti...aku tak tahu kenapa...aku rasa masuk dunia pekerjaan ni, aku jadi lagi stress dengan kerja berbanding belajar...tekanan dia lain macam...

Tapi bila fikir-fikir balik...sambung belajar pun stress jugak...aku yang sambung degree pun dah tekanan, kalau aku buat Master nanti macam mana pulak? Macam sama ja tekanan...

Cuma bezanya, kalau masa belajar, tekanan tu rasa masa nak siapkan assignment ja dan soalan 'nak makan dekat mana?' Itu ja tekanannya, yang lain tu biasa la...bila kerja, macam-macam tekanan yang ada...tekanan di tempat kerja, tekanan dengan rumah sewa, tekanan dengan kawan-kawan yang tak 'sebulu'...macam-macam lagi la...lagi banyak tekanannya berbanding belajar.

Tapi Insya-Allah...sampai masanya, bila aku dah stabil semua, baru aku sambung Master... tu impian aku la...mungkin lagi 5 tahun dan impian aku, aku nak sambung Master di luar negara... Australia mungkin...

2 ulasan:

Shiqeen Sattar berkata...

Insya Allah ada rezeki nnt.. amiin

Diana berkata...

InsyaAllah boleh.... Selagi berpeluang.. sambunglah belajar :)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...