16 Mei 2016

Semua makanan kegemaran aku...

Fuhhh...puas hati aku makan tengah hari tadi...mak masak semua makanan kegemaran aku...dan yang pasti, mesti abah yang beli semua tu...walaupun aku cuma mintak mak masak sambal udang petai, tapi aku rasa abah mesti beli yang lain-lain sebab itu semua makanan kegemaran aku...hehehe...



Sambal udang petai, kurma daging, kari udang kacang panjang, dan masak lemak labu...satu ja aku nak cakap... nikmat ooo...kat Ipoh takdenya aku dapat makan macam ni walaupun ada kedai yang jual...cuma rasanya tak sama...kepuasan tu tak sama...

Cuma masalahnya, aku tak tahu nak dahulukan kuah yang mana...kalau campur semua sekali, tentu dah tak sedap...jadi untuk selesaikan perkara itu, maka aku bertambah nasik...tak banyak...dua pinggan je...satu pinggan tu aku bahagi dua bahagian nasik...untuk kuah...hehehe...

Esok mak nak masak pajeri nenas pulak... kegemaran aku jugak tu...macam mana nak kurus ni?

1 ulasan:

Shiqeen Sattar berkata...

Untunglah mak ada masakkan..

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...