29 Mei 2016

Jodoh Dari Wechat



Sebelum ni aku cuma terbaca tentang kisah cinta di Facebook mengenai pasangan yang bertemu jodoh menerusi media-media sosial...aku ingatkan itu cuma rekaan semata-mata, rupanya, memang ada apabila seorang kawan rapat aku bertemu jodoh menerusi Wechat.

Cekwa, atau kami panggil Cici selamat bertunang dengan pasangan semalam selepas tujuh bulan berkenalan. Yang menariknya, sepanjang tujuh bulan berkenalan, dorang dua ni tak pernah berjumpa walaupun sekali. Takda majlis merisik, tapi terus bertunang. Alhamdulillah dan perancangannya, bertunang tak lama...aku tunggu masa untuk dapat kad jemputan ja...

Itu lah yang dinamakan jodoh. Tak kira la kenal dekat mana pun, dari zaman sekolah ke, dekat Wechat ke, dekat Facebook ke, kalau dah jodoh, tetap jodoh. Seorang kawan masa aku di UiTM Shah Alam pun bertemu jodoh di WeChat.

Kadang-kadang kita ni bercinta macam tak ingat dunia, tapi tengok-tengok bukan jodoh kita.

Kadang-kadang kita sangat bencikan seseorang tu, sampai dengar nama pun boleh muntah, tengok-tengok dia jodoh kita.

Kadang-kadang orang yang paling pendiam di tempat kerja/sekolah yang kita tak pernah menyembang pun, tengok-tengok dia jodoh kita.

Kadang-kadang kawan dari sekolah tadika yang kita sering main kahwin-kahwin, tengok-tengok memang jodoh kita.

Kadang-kadang girlfriend kawan baik kita, tengok-tengok dia jodoh kita.

Kadang-kadang kawan baik kita yang kita anggap sebagai keluarga kita, tengok-tengok dia jodoh kita..

Itulah kalau dinamakan jodoh..

3 ulasan:

yaya cendana berkata...

Tahniahh kat dorangg

Afiq Halid berkata...

Install lah Wechat. Mana tau teradd jodoh. Hehe

Tanpa Nama berkata...

Kakak popular la nnti noh nie jgn lupa kami kt rumah nie hahaha

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...