23 Mei 2016

Aku cuba untuk bersangka baik...


Memang kadang-kadang bila kita terlalu sangat bersangka baik dengan orang lain...kita sendiri yang akan makan hati...banyak kali dah terjadi dekat aku perkara macam ni...setiap kali terjadi, aku cuba untuk bersangka baik dengan dia...walaupun aku ni dah 'terkena' untuk beberapa kali, tapi disebabkan aku sayangkan apa yang terjadi, aku terus untuk bersangka baik dekat dia.

Tapi sayang...aku rasa macam dia dah ambil kesempatan  ke atas aku yang sentiasa bersangka baik terhadap dia... mungkin dia tahu, walau apa pun yang dia buat dekat aku atau otang lain, aku akan tetap bersangka baik dekat dia...

Jenis aku, kadang-kadang aku malas nak bersangka buruk dekat seseorang tu kecuali bila dah terjadi sesuatu depan mata aku sendiri...sekali kalau dah 'terkantoi' depan mata aku, aku akan susah untuk percaya semula apa yang dia akan buat selepas tu.

Kenapa aku bersikap bersangka baik? Sebab aku tahu, setiap apa yang kita lakukan mesti bersebab... hanya kita dan Allah sahaja yang tahu kenapa kita nak buat sesuatu perkara tu...sebab tu aku lebih banyak bersangka baik daripada bersangka buruk dengan orang lain...rasanya la...hahaha...

1 ulasan:

YieN berkata...

Bagus la tu.. Sy selalu bersangka buruk kat org.. Not good! Not good!

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...