28 April 2016

Tamat Ijazah Sarjana Muda Kewartawanan UiTM


Alhamdulillah...syukur ke hadrat Illahi pada 26 April 2016, aku berjaya menamatkan pengajian aku di Universiti Teknologi Mara (UiTM) untuk Ijazah Sarjana Muda (Kepujian) Kewartawanan dengan rasminya dan sekali lagi, aku bergelar Alumni UiTM selepas kali pertama aku bergraduasi pada tahun 2012 dalam Diploma  Pengurusan Pelancongan. 


Dan secara kebetulan, 26 April juga adalah hari aku dapat mesej untuk hadiri temuduga untuk menjadi sebahagian daripada mahasiswa Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media pada empat tahun lalu...kali kedua aku menghadiri temuduga dan berjaya..,kalau tak, mungkin aku akan terus belajar dalam bidang Pengurusan Pelancongan...ternyata rezeki aku di dalam bidang media....

Kakak aku yang sulung, abang ipar dan
 lima lagi anak buah aku tak dapat hadir

Terima kasih mak, abah
Aku tak nak tulis panjang...cuma aku nak ucapkan terima kasih kepada mak abah, abang-abang aku, kakak-kakak aku, ipar-duai aku dan anak-anak aku yang merupakan pembakar semangat untuk aku terus berusaha untuk kecapi apa yang  aku ada sekarang ni...aku pernah patah semangat, tapi bila aku fikirkan keluarga aku, aku bangkit semula.





Dalam masa yang sama, aku nak ucapkan terima kasih kepada rakan-rakan sekelas aku di Fakulti yang sentiasa memberi semangat dan dorongan, bantu aku dalam kesusahan dan sama-sama kita harungi apa yang terjadi selama tiga tahun. 


Kepada pensyarah-pensyarah. Terima kasih saya ucapkan atas didikan dan tunjuk ajar yang diberikan sepanjang tiga tahun di Masscomm...minta dihalalkan segala ilmu yang diberikan. Tak lupa juga, kepada kakitangan UiTM yang secara tak langsung membantu saya untuk tamatkan pengajian di UiTM.

Juga kepada senior-senior, terutamanya Zaidi, Yien dan Yam yang banyak tolong aku termasuk dari segi Academic Writing, laporan praktikal dan semua...terima kasih banyak-banyak...


Dan tak lupa, kepada syarikat latihan industri aku, Perak Today, yang sudi menerima aku sebagai pelajar praktikal untuk aku lengkapkan pengajian aku dan terus menawarkan pekerjaan kepada aku...


Semoga Allah SWT membalas segala jasa baik anda semua...

1 ulasan:

Farahain ZFA berkata...

congrats ! arghh rindu uitm dihatiku .hehhee,,

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...