13 April 2016

Jemput mengata semua...



Aku tak kisah pun orang nak mengata, mengutuk, mengeji, mengumpat atau mengkritik aku...buat la apa yang dorang suka...sebabnya aku pun jenis malas fikir pasal orang lain walaupun kadang-kadang aku pun ada mengutuk dorang...cuma kutuk yang 'ringan-ringan' ja la...

Buat apa kita nak fikir kalau orang nak kutuk kita??tak guna satu sen pun kalau kita nak fikirkan pasal dorang....mungkin kita ni jadi 'bahan' kutukan dorang sebab kita ni lagi bagus dari dorang...jadi, pedulikan apa yang orang kata...

Nak tutup mulut orang mungkin tak mampu, yang kita boleh lakukan cuma pekakkan telinga dan butakan hati pada orang yang mengutuk kita...just act like nothing happen...orang nak mengata kita, biarkan, lama-lama dorang akan diam jugak bila kita tak melayan...

Aku pun dah penat nak melayan orang yang mengutuk aku...bagi aku senang, selagi tak mengganggu hidup aku, tak ganggu periuk nasik aku, tak ganggu family aku, tak ganggu kawan-kawan aku, aku akan biarkan...malas nak fikir..banyak lagi benda lain yang lebih berat untuk aku fikirkan...

Lagipun...kadang-kadang aku kutuk jugak depan-depan...cuma dengan orang lebih tua ni...aku kutuk gitu-gitu je la..buat apa nak beratkan kepala...dorang penat dorang diam...sikit tak tinggal kudis untuk aku...aku dah lali asalkan tak sentuh keluarga aku, agama aku dan bangsa aku...i'm okay with it...

'HATERS GONNA HATE'

1 ulasan:

Nooraini Ali. berkata...

sabar jer, jaga hati, jaga pikiran dan jaga tingkah laku, haters tetap ada, just ignore. ;)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...