24 Mac 2016

Pengalaman Pertama Naik ATV


Penat tapi seronok..itu je yang mampu aku cakapkan...hehehe...sebenarnya dah lama aku teringin nak naik ATV ni...tapi masih tak jumpa tempat yang sesuai... kebetulan...baru-baru ni ada satu pihak ni yang menjalankan aktiviti ATV di Manong, Kuala Kangsar PM di Facebook Perak Today minta kami promosikan bisnes diam..jadi, bagai pucuk dicita ulam mendatang...kami pun pergi...


Pukul 11.30 lebih kurang kami sampai di Jeliang, Manong untuk cuba ATV...nama syarikat atau pengurusan ATV ni adalah ATV Manong...masa sampai tu...aku dah rasa gementar tapi teruja sebab pertama kali nak naik...


Selepas diberi penerangan serba sedikit dan cara nak bawak ATV ni, aku pun naik la....cuba dulu seround dua dekat kawasan tu dan ok..boleh teruskan...


Trek yang dibawa mulanya macam agak biasa...santai-santai sikit...tapi lama kelamaan..ambik kau...mencabar...jalan tak rata dan mendaki...untuk orang yang pertama kali naik ATV, memang tak yakin punya yang kenderaan tu mampu daki bukit, tapi aku dah buktikan...hehehehe...


Apa yang penting masa bawak ATV ni...kena yakin, pandai kawal ATV dan pandai main brek...itu je...ATV ni lebih kurang macam bawak motor, tapi korang tak perlu pulas minyak, cuma kena tekan je...hehehe...


Dan satu yang penting, apa-apaun jangan turun kaki masa bawak atau tersangkut...takut tayar belakang 'makan' kaki..aku hampir-hampir alami benda tu...


Ini jadi pengalaman berharga untuk aku...lepas ni boleh target benda lain pulak...scuba diving mungkin...hehehehe...

2 ulasan:

Eintan Nurfuzie berkata...

hihihi.. nmpka kacak pulak.. hahahaha

Rabiatul Adawiyah berkata...

Teringin nak naik tapi macam takut je. Hehe. :D

Hai Fir! :)

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...