23 Mac 2016

Itu yang aku termampu...



Semalam, salah seorang sahabat aku telefon untuk ceritakan masalah yang dia tengah alami sekarang ni...aku dah kenal dia dekat dua tahun..dia banyak bantu aku, teman aku, bagi semangat dekat aku selama aku kenal dengan dia...walaupun orang cakap persahabatan kami ni masih baru, aku rasa aku layak panggil dia sahabat.

Sebab apa?bagi aku...dia ni jenis tak kisah nak tolong member-member...selagi dia boleh tolong, dia tolong...itu yang aku sangat hormat dan sayang dengan dia ni...

Masa dia telefon aku semalam, dia cerita masalah yang dia hadapi secara mengejut...aku hanya mampu mendengar dan tolong sekadar yang termampu...nak tolong lebih-lebih, keadaan aku sekarang pun tak berapa nak stabil...

Apa yang aku boleh buat, aku cuma mintak dia bersabar dan percaya rezeki tu ada di mana-mana..aku faham keadaan dia sekarang ni..apa yang aku mampu kata dekat dia...setiap yang jadi ada hikmahnya, ada rezeki dia nanti...aku percaya, dengan sikap dia yang tak berkira dengan member-member, aku yakin Allah akan balas segalanya dengan sesuatu yang setimpal...

Aku pernah cerita pasal dia dalam blog aku ni, cuma aku tak perlu sebut nama dia siapa...insya Allah sahabat...aku yakin ada sesuatu untuk kau nanti di masa akan datang...aku minta maaf sebab itu yang aku termampu untuk tolong...kalau ada rezeki, insya Allah...aku cuba bantu...

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...