27 Januari 2016

Food Review : Bundle Cafe


Dua hari berturut-turut aku ke Bundle Cafe dekat depan rumah aku ni...mulanya aku pergi untuk lepak-lepak dengan member aku, dan kali kedua aku pergi untuk buat kerja aku sebagai wartawan...hehehehe...

Aku dah perasan 'kewujudan' Cafe ni dah lama dan tengok memang menarik. Mulanya aku tak perasan ada jual barangan bundle dalam cafe ni, ingatkan cuma nama je Bundle Cafe, rupa-rupanya, memang dia mula dengan menjual barangan bundle, dan kemudian baru buka cafe...baguslah kan...dua dalam satu...untung lebih sikit...

Review aku tentang cafe ni, suasana dia tenang n relax. Walaupun terletak dekat tepi jalan, tapi korang takkan terganggu dengan bunyi kereta...hehehe..dekorasi kedai pun sempoi dan tak serabut sangat...kira sedap mata memandang. Cafe ni terbahagi kepada dua bahagian, yang luar adalah untuk cafe, dan dalam adalah untuk barangan bundle.



 Tapi untuk cafe, ruang dia agak kecil sikit la. Berdasarkan hasil interview aku dengan Abang Wadi dah Rohidi, dorang akan besarkan kafe ni di masa akan datang.. baguslah sebab makanan dia...heheheh...jom tengok menu..





Menu dia mungkim sama macam cafe-cafe hipster yang lain dekat Ipoh ni, tapi rasanya, memang ada kelainan. Aku pesan set  Spaghetti+Lamb Chop+Dessert (FOC), dan member aku pesan Chicken Chop. Masa tengah makan, abang Wadi hantar Nasi Lemak Pandan dan Charkueteow. Dem...macam mana nak makan...Spaghetti Lamb Chop tu pun dah banyak dan mengenyangkam...tambah lagi...

Rasa? Cukup untuk tepati citarasa aku walaupun tak sempurna. Blackpeper sauce dia pekat and mantap, cuma spaghetti ja kurang menepati citarasa aku. Mungkin kurang masam atau tak ditabur lada hitam (aku penggemar blackpepper). Kalau tambah masam sikit dan tabur sedikit lada hitam, mungkin dah cukup. Mashed potato dia aku bagi lima bintang. Blackpepper sauce lima bintang. Chicken chop dan lamb chop dia lima setengah bintang. Bahan perapan dia terasa...




Tapiiiiii├Či....Nasi Lemak Pandan dia memang terbaik. Aku bagi sepuluh bintang. Selepas aku selesaikan pinggan aku, member aku nak makan Nasi Lemak Pandan, dan aku sempat rasa sikit nasi dan sambal dia...perghhh...heaven. nasi lemak dia cukup lemak dan sambal memang kaww habis. Ayam macam biasa.,tapi sambal dan nasik tu memang dah ngam...bau wangi pandan memang dah buka selera.



Jadi, disebabkan semua dah kenyang dan CharKueyTeow masih belum berusik, aku terpaksa 'gagahkan' diri aku untuk habiskan Charkueyteow tu. TERPAKSA okay...hehehehe...walaupun dah kenyang, aku tak nafilan Charkueyteow dia memang terbaik, dapat rasa macam charkueyteow penang. Basah, manis udang dan tak masin macam sesetengah charkueyteow.


Ohh...lupa nak cerita..apa yang buatkan aku tertarik lagi dekat Bundle Cafe, ada dua benda. Satu, setiap meja akan diletakkan labu sayong yang berisi air masak. Memang sejuk je air tu. Ada cawan kecik acah-acah cawan cina...hehehehe...

Yang kedua, ada ruang untuk komen bagi pelanggan. Tak kira la nak komen negative atau positif, semua boleh, tapi dari apa yang aku baca, semua positif..apa maknanya??maknanya semua sedap la kalau datang kat sini. Servis pun cepat. 

Walaupun tak ada kelainan berbanding cafe-cafe hipster yang lain dari segi menu, tapi keenakan dan kesedapan makanan kat sini memang aku tak nafikan. Itu terbaik. Aku cadangkan kalau korang datang ke Ipoh, korang datang ke sini. Sambil makan, sambil beli barangan bundle...hehehe...

Bundle Cafe beroperasi setiap hari bermula dari 9.30 pagi (kedai bundle) dan 4.30 petang (cafe) sehingga jam 12 malam. Lokasi? Boleh waze Klinik Kesihatan Tambun, Bundle Cafe terletak bertentangan dengan Klinik. Selamat mencuba.

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...