10 Januari 2016

Bila Aku Bersatu Dengan Alam...



Aku rasa lama jugak aku tak jungle trekking...apa??tak percaya??ingat orang 'sihat' macam aku ni tak minat jungle trekking?? Hello...see the fat leg la...aku boleh je nak buat aktiviti lasak, cuma jangan paksa aku kalau aku lambat, biar aku yang paksa diri aku sendiri sampai la aku berjaya habiskan...

Hari ni, selepas ke majis yang tak jadi, kami dengan beberapa media lain ke Bukit Larut, Taiping untuk buat satu rencana tentang 'human interest'... kami ke air terjun yang tertinggi di Taiping, kata guide tu, tingginya dalam 100 meter..menarik jugak tu, aku pun teringin nak pergi.

Sebenarnya lokasi ni tak buka untuk orang awam, kecuali untuk pendaki aktiviti sukan lasak sebab ada abseilling dekat air terjun tu.. untuk ke sini, kami perlu trekking dalam 10 minit. Well..memang 10 minit tu kejap, tapi mencabar gila...kecuraman tu dalam 70 hingga ke 80 darjah...penat wooo...



Mulanya aku dah agak macam nak berputus asa jugak..tapi bila fikirkan air terjun yang tinggi tu...aku terus semangat..tapi mengah kot...penat gila...

Bila sampai ja kat depan air terjun tu...SubhanAllah...cantiknya..dengan pemandangan lagi...Allah...serius sangat cantik...





Ok...sekarang apa lagi??masa untuk bergambar...hehehehe....gambar-gambar yang aku inginkan bila aku ada dekat tempat macam ni...









Rasa tenang ja dekat atas ni..macam takmau balik..tapi bahaya bila hujan atau nak hujan..sebab kat sini mulanya tempat berlakunya 'kepala air'. Aku harap, dapat datang ke sini lagi untuk betul-betul berehat....

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...