31 Disember 2015

Throwback Sepanjang 2015



1. Bercuti di Pangkor bersama kawan-kawan dan bukan di atas alasan kerja dan Assignment...jadi aku enjoy sikit masa bercuti.

2. Memulakan latihan praktikal di Perak Today pada Mac 2015.

3. Banyak buar Food Review dalam blog.

4. Diterima masuk ke Kelab Blogger Ben Ashaari yang awesome.

5. Dapat bergambar dengan kedua-dua idola aku, Tun Mahathir dan Tun Siti Hasmah masa aku praktikal dan cover Le Tour De Langkawi 2015.

6. Paling kerap update blog. Purata sebulan dalam 20 entry.

7. Salah satu tujuan aku nak praktikal di Perak adalah sebab nak cover Hari Pertabalan Sultan Perak, Alhamdulillah, tercapai. Selfie dengan DYMM Sultan Nazrin ja belum. Mungkin tahun 2016.

8. Tamat latihan praktikal pada Jun 2015, Alhamdulillah, terus ditawarkan bekerja di Perak Today. Aku mulakan tugas sebagai wartawan pada 1 Julai 2015 (cita-cita tercapai).

9. Paling kerap ulang-alik Ipoh - Shah Alam untuk Academic Writing. Kadang-kadang pergi seawal 5.30 pagi dan sampai ke Ipoh pada jam 2 pagi.

10. Pertama kali dapat 'job' sebagai blogger. Itupun tak perlukan komitmen untuk hadiri event. Alhamdulillah rezeki.

11. Pertama kali (dari Diploma sampai Degree) dapat Anugerah Dekan. Keputusan dari semester 6 (GPA: 3.89).

12. Tahun ni juga aku rasa banyak entry dalam blog aku berbentuk nasihat dan motivasi (kononnya).

13. Melancong ke Jakarta-Bandung selama 4 hari 3 malam pada September.

14. Selepas lebih kurang setahun terhenti, aku sambung menulis semula novel 'Dia BFF Aku' dan publishkan dalam blog aku.

15. Pertama kali jejakkan kaki ke Perkampungan Orang Asli Chiong di Royal Belum.

16. Aku kehilangan tok (nenek) sebelah mak pada 12 September 2015. Tok sebelah abah meninggal dunia pada 17 Ogos 2014. Aku tak pernah jumpa kedua-dua arwah wan.Al Fatihah untuk mereka.

17. Pertama kali jumpa blogger famous, Ben Ashaari.

18. Dapat kakak ipar baru bila abang aku selamat mendirikan rumahtangga pada November.

19. Dapat anak saudara yang ke 10.

20. Kawan baik aku masa di UiTM Shah Alam selamat mendirikan rumahtangga pada Disember.

21. Genap umur aku yang ke 24 pada 27 Disember lalu.

22. Setelah hampir enam tahun berblogging, entry aku sudah mencapai 500 entry.

Itu sahaja throwback saya sepanjang tahun 2015. Selamat tahun baru semua.

Tiada ulasan:

Jom Usharrrr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...